footerlogo
   
CALL FOR PUBLIC SUBMISSIONS

CALL FOR PUBLIC SUBMISSIONS

Oman Authority for Academic Accreditation and Quality Assurance of Education

 

CALL FOR PUBLIC SUBMISSIONS

 

Oman Authority for Academic Accreditation and Quality Assurance of Education (OAAAQA) has convened an Institutional Standards Assessment Panel to undertake an Institutional Standards Assessment (ISA-IR) of the College of Banking and Financial Studies. The ISA determines the HEI’s ability to meet OAAAQA internationally benchmarked external standards and criteria applicable to its context. The standards and criteria are available on OAAAQA website (www.oaaaqa.gov.om ). The ISA involves a comprehensive self-assessment by the HEI resulting in an Institutional Standards Assessment Application (ISAA), followed by an external review by an ISA Panel. The process results in the publication of the final ratings of applicable standards and criteria and the Accreditation Outcome of the HEI on OAAAQA website.

 

As part of its deliberations, the ISA Panel invites submissions from interested persons. Submissions may cover any issue relevant to the ISA. A submission will be accepted by the ISA Panel only under the following conditions:

·         It must be sent by email to Dr Kiran Gopakumar Rajalekshmi (dr.kiran@oaaaqa.gov.om), IR Review Director, by no later than Thursday 1st of May 2025

·         It must include the name, position, organisation (HEI, workplace, etc.) and contact details of the person/s making the submission. This information is treated in confidence. Anonymous submissions will not be considered by the ISA Panel under any circumstances.

·         The person/s making the submission must be willing to participate in a telephone interview should the ISA Panel consider such a discussion to be necessary.

·         The submission should address aspects of the College of Banking and Financial Studies activities that will assist the ISA Panel in forming conclusions about whether standards have been met. It should contain specific evidence for any claims being made. Vague statements or allegations will not be pursued by the ISA Panel.

·         The submission should not refer to personal grievances or single out individual members of staff (the ISA Panel has no mandate to address grievances).

·         The submission (excluding any particular corroborating evidence) should be no more than 1,000 words (two sides of an A4 page in length).

All submissions are confidential in the sense that the IR Panel needs to be able to use the information provided in submissions, but will not reveal their source. If the IR Panel chooses to investigate a public submission, it is only as part of the overall IR, and not in terms of the details of a particular complaint. The ISA Panel will not make any response or report to the person/s making the submission.

Staff and students of College of Banking and Financial Studies may wish to contact Dr. Yousuf Mohamed Al Balushi, Director of Planning & Quality Assurance department at the college, for further information about the HEI’s preparations.

For more general inquiries about OAAAQA or ISA, you can contact Mr Mustafa Abdallah Al Rawahi, on mustafa.alrawahi@oaaaqa.gov.om or visit www.oaaaqa.gov.om .

 
Please click here to download 
 
 
 
 

الهيئة العُمانية للاعتماد الأكاديمي وضمان جودة التعليم

 

 

دعوة عامة للتقدم بطروحات وملاحظات

 

شكَّلت الهيئة العمانية للاعتماد الأكاديمي وضمان جودة التعليم فريق التقويم مقابل المعايير المؤسسية ( إعادة الاعتماد المؤسسي) لكلية الدراسات المصرفية والمالية ، حيث أن كافة مؤسسات التعليم العالي في سلطنة عمان تخضع لعملية التقويم مقابل المعايير المؤسسية. ويحدد التقويم مقابل المعايير المؤسسية مدى قدرة المؤسسة على الاستجابة لمعايير ومقاييس خارجية متعلقة بأنشطتها، ويتم قياسها معياريا. وهذه المعايير متوفرة على موقع الهيئة العمانية للاعتماد الأكاديمي وضمان جودة التعليم (www.oaaaqa.gov.om). ويشمل التقويم مقابل المعايير المؤسسية تقويما ذاتيا شاملا تجريه المؤسسة يفضي إلى طلب تقويم مقابل المعايير المؤسسية، تتبعه مراجعة خارجية يقوم بها فريق التقويم. وتسفر عن عملية المراجعة نشر تقديرات مقابل المعايير (التي تنطبق على المؤسسة) ونتيجة الاعتماد على موقع الهيئة.

 

وفي إطار مداولاته، فإن فريق التقويم يوجه هذه الدعوة المفتوحة إلى كل المهتمين لإبداء ملاحظاتهم حول المسائل ذات الصلة بالتقويم مقابل المعايير المؤسسية (إعادة الاعتماد المؤسسي) لكلية الدراسات المصرفية والمالية ، على أن تكون طروحاتهم مستوفية للشروط التالية:

 

·       أن يتم إرسال الطرح والملاحظات  عن طريق البريد الالكتروني إلى الدكتور/ كيران غوبكومار راجاليكشمي على البريد الإلكتروني (dr.kiran@oaaaqa.gov.om) في موعد أقصاه يوم الخميس الموافق 1 مايو 2025م

·       أن يتضمن الطرح اسم الشخص المتقدم به، ووظيفته، ومكان عمله وعنوان الاتصال به. علما بأن هذه المعلومات سيتم التعامل معها بسريّة تامة. ولن ينظر الفريق في أية طروحات أو ملاحظات مجهولة المصدر.

·       أن يكون الشخص المتقدم بالطرح على استعداد للقيام بمقابلة عن طريق الهاتف مع فريق التقويم إذا ارتأى الفريق ذلك ضروريا.

·       أن تتناول هذه الطروحات جوانب من عمل كلية الدراسات المصرفية والمالية ، يمكن أن تساعد فريق التقويم على التوصل إلى استنتاجات حول مدى استيفاء الكلية للمعايير. ولا بد أن تتضمن أدلة دقيقة تدعم أي أدعاء يتضمنه هذا الطرح، إذ أن فريق التقويم لن يأخذ التصريحات أو الادعاءات الغامضة والمبهمة أو غير المدعمة بعين الاعتبار.

·       ألا يكون محتوى الطرح تظلّماً شخصياً أو شكوى فردية تستهدف أشخاصا محددين في المؤسسة، إذ أن فريق التقويم ليس مفوّضاً للنظر في الشكاوى والتظلّمات الشخصية.

·       ألا يتجاوز عدد كلمات الطرح الألف كلمة (أي وجهين لورقة واحدة بحجم A4)، وتستثنى الأدلة والقرائن المصاحبة للطرح من هذا التحديد.

 

وسيتعامل فريق التقويم مع جميع هذه الطروحات بسرية تامة، بمعنى أن الفريق سيسعى إلى الاستفادة من المعلومات الواردة في هذه الطروحات والملاحظات لأغراض التقويم مقابل المعايير المؤسسية فقط، ولن يعمَد للكشف عن مصدرها.

 

وفي حال قرر فريق التقويم البحث في أحد المواضيع التي تثيرها هذه الطروحات، فإن ذلك سيكون جزءا من عملية التقويم على نحو إجمالي، وليس خوضا في تفاصيل شكوى معينة. كما أن فريق التقويم لن يرد على المتقدمين بهذه الطروحات.  

 

وللمزيد من المعلومات حول استعدادات كلية الدراسات المصرفية والمالية بهذا الخصوص، بإمكان طلبتها وموظفيها الاتصال بالدكتور / يوسف محمد البلوشي، مدير دائرة التخطيط وضمان الجودة بالكلية. وللإجابة على التساؤلات العامة بخصوص الهيئة العُمانية للاعتماد الأكاديمي وضمان جودة التعليم أوعملية التقويم مقابل المعايير المؤسسية، بالإمكان الاتصال بالفاضل/ مصطفى الرواحي، على البريد الالكتروني mustafa.alrawahi@oaaaqa.gov.om أو زيارة الموقع الالكتروني للهيئة:www.oaaaqa.gov.om    

 

 يرجي الضغط هنا للتحميل